Ahad, 13 Jun 2010

PERSATUAN ORANG KURANG PENDENGARAN KEBANGSAAN DITUBUHKAN

BERAKAS, Ahad, 13 Jun 2010 - Persatuan Orang Kurang Pendengaran Kebangsaan (OKP) telah ditubuhkan. Perasmian persatuan ini telah disempurnakan oleh Menteri Pembangunan, Yang Berhormat Pehin Orang Kaya Indera Pahlawan Dato Seri Setia Haji Awang Suyoi bin Haji Osman.
Ahli-ahli Tertinggi OKP
Matlamat utama persatuan ini ialah supaya perpaduan dikalangan ahli dan orang ramai (sukarelawan) direalisasikan dari semasa ke semasa serta aktif dalam kehidupan seharian melalui aktiviti keagamaan, sosial-ekonomi, pendidikan, seni budaya dan sukan, serta dalam bidang lain.
Untuk memberikan ruang pergaulan yang lebih luas dan memberi keyakinan diri kepada orang-orang yang mempunyai masalah pendengaran untuk berinteraksi dengan masyarakat normal.

Ahli-ahli OKP

Selain itu OKP ini juga dihasratkan untuk meningkatkan taraf kehidupan masyarakat bermasalah pendengaran terutama ahli-ahlinya di semua bidang mengikut keadaan semasa dan berusaha dalam meningkatkan keadaan ekonomi dan status sosial mereka dengan cara menyediakan dam merancang aktiviti-aktiviti keagamaan, sosial ekonomi, seni, pendidikan, budaya dan sukan serta dalam bidang lainnya.
Suasana majlis perasmian OKP
Dengan tertubuhnya ersatuan Orang Kurang Pendengaran Kebangsaan (OKP) akan melahirkan ahli-ahli terutama para penyandang masalah pendengaran yang pro-aktif, aktif, progresif dan dinamik mengikut ke hendak semasa.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan